sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

02 Januari 2013

4 tahun yang terpadam

Asslammualaikum,

rasanya dah hilang taring nak berbelok ni.. maklumlah dah lama tak keluar post baru.. hihi.. hihi (ketawa lagi..)

ok stop..!

ok nak cerita kisah 4 tahun yang lalu.. ceritanya bermula begini dan begitu..

Alhamdulillah segalanya berjalan lancar, walaupun banyak sangat dugaan yang harus ditempuhi.. sekadar mengingat kembali.. yelah kita ni sedar diri jugak kita ni datang dari mana.. kita ni tak punya kelulusan pape pun..cehh merendah diri pulok...

banyak dugaan, teguran, nasihat dan kene marah.. biasa la tuh.. tapi sampai sekarang yang sampai sekarang tak boleh dilupa kan dimana situasinya seorang pegawai marah dah menghempas fail.. what..? ko hengat ni keje swasta ke nk hempas2 fail.. masalah rumahtangga ko, nak bawah kemari pulak.. aku start dari tu aku bermasam muka... kecik ati beb..! sampailah suatu hari dia baru sedar perubahan aku.. padan muka ko!.. ok.. dia minta maaf.. sebenarnya itu jek yang aku nak dengar..

memang la selama 4 tahun ni aku tak ada menyumbangkan pape yang besar pun.. yelah aku pun sedar jugak aku hanya 'balaci' jerk..
#cehh..ayat nak sadis jek..

nak katakan memang banyak la hati terluka semasa di sini... yelah macam2 diterima.. kadang2 kita rasa kita banyak memberi.. tapi ape yang kita dapat tak setimpal dengan ape yang kita beri..

ok sebagai contoh.. seorang pekerja bawahan tidak meminta pape wang ringgit or barangan berhargaa untuk keikhlasan bekerja.. just say 'terima kasih' dah cukup menghargai kerja yang kita buat.. simple right..??

tapi di sini lain... dah la penat lelah tidak dihargai.. malah di kutuk pulak.. tak tahu nak kata ape.. ok terima je la..

orang kata harimau mati meninggalkan belang, manusia mati menerima kutukan.. =)

wahh..dah jadi macam karam sigh walia daaa..

ok la..tak nak cerita lagi..cukup la suka duka di sini.. nak mulakan tempat baru.. berharap  dapat menyesuaikan di tempat baru.. harap dapat belajar lagi..

alhamdulillah.. thanks Allah =)

3 ulasan:

juliza akafera berkata...

welcome dear....
woha

shamyheart berkata...

wah, dah dapat tempat baru ke?

zora berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...