sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

16 Februari 2011

dapat jugak makan ketam besar punya...!

ok..untuk makluman semua gambar ketam masak bercili tidak dapat saya letakkan di sini kerana masa tu tahap kebulur sampai lupa nak snap picture..

teruk kan..???

lantak ar..!!

akceli kami makan untuk tengah hari.. not bad rostoran tersebut.. pemandangan di laut.. ternampak nelayan-nelayan menjala ikan..

romantik rite..?

jeles la tuh..!

hahahhahaha....!!

kami ni suka makan.. apa yang teringin WAJIB kami makan...hehehhe.. so masa tu memang teringin nak makan ketam besar.. auuwww..sodaapppnyerr...!

so kami order ketam masak bercili, udang masak sambal dan ikan merah masak asam boi.. memang maveless masakan dorang..!!

tiptop..! mantopp..!!

air pulak durian belanda.. fresh dari buah yang dikorek.. bukan dijerukkan ok..! wahh..memang sedap lah..

sumpah tak tipu.. !

sedap siiiuuuttt...!! terasa kemasaman air durian belanda tesebut disamping buah-buahnya yang terlekat pada celah gigi..(saje nak bagi jeles kat korang..!)

not bad..! service kedai tersebut pun cepat.. so belum sempat perut aku berbunyi, makanan yang di order dah sampai..

hebat kan??

ketam dah sampai..!!

besarrrrnyaaa...! mak oii..!

cuba rasa sesudu kuahnya...

ermmm..

wahhhh.. MAVELESSS sehh...!

terasa kemanisan ketam tersebut.. terasa juga lemak ketam tu keluar dari badannya dan mencurah-curah ke dalam kuah.. memang sedap masakan tersebut..! tak cukup dengan itu, telur ketam tersebut telah pecah dan melimpah ruah ke dalam kuah ketam tersebut..

aku tak tahu macam mana nak describe-kan kesedapan ketam bercili tu.. memang sodap beb.. kalaulah aku reti masak macam tu, mesti hati mak mertua aku cair punya.. hehehehe..

ok..menu kedua pula sampai.. udang masak sambal.. perghhh.. tak kurang hebat jugak.. sedap...! sampai habis satu pinggan di kerjakan kitorang.. hahahahah..!

(tinggal ekor saje.. dasssaaat...)

ok menu kedua sampai.. ikan merah masak asam boi.. sebenarnya aku tak suka sangat masak asam boi.. kan lebih sedap kalau masak stim kan? tu lah..tekak enchek pakwe aku.. ntah hape-hape... not bad.. masih sedap di dalam tekak..!

hahahahah

tengah-tengah syok makan, kami diberi dua paket sampul putih.. sejuk aku rasakan di sampul tersebut.. aku sangkakan aiskrim.. tapi kenapa lembik semacam jek..? tak kan baik sangat kedai ni nak bagi percuma aiskrim..??

(-,-")

ohh...rupanya tisu basah..!

(sehelai tisu berharga RM0.30... memang cekik darah..!)

cittt...! buat suspen jek..!!

ahahahahha..

ok habis sepinggan ketam, udang dan ikan merah habis di makan oleh kami.. hebat bukan..? hahaha...!!

(habis suda...)

aku amat berpuas hati dengan masakan dorang.. sedap.. cukup rasa.. service pun cepat.. so kalau mahal pun tak sakit hati sebab ikan, ketam san udang di gunakan fresh..! terasa kemanisan makanan tersebut..!!

ok.. masa untuk bayar... gggrrrr...

TOTAL :RM92.80 tunai..!

hahahahahah...!!

ok lah tu.. makan untuk dua orang rm92.80.. kan??

thanks kepada si dia yang sanggup belanja aku yang suka makan ni.. hahahah..

p/s : bagus betul JB, sambutan Maulidur Rasul, semua pawagam di tutup..hehehe.. aku yang nak tengok movie pun terpaksa cancelkan rancangan.. =)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...