sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

22 April 2011

kau, aku dan beliau....

kalau ditanya siapakah orang yang paling bahagia..jawapanya adalah "aku".. hahahha kelakar kan ayat ni..?? mungkin sang pembuat cerita akan ketawa puas2 melihat aku "jatuh".. dan mungkin orang yang yang menyampaikan akan menangis melihat aku senyum kegirangan...

kalau betul kau terasa apa yang aku tulis, itu bermaksud kau lah orang yang aku tuju.. TETAPI kalau kau sedikit pun kau tak terasa apa yang aku katakan..mungkin kau bukan orangnya..

tak sangka ada status fesbuk aku tulis beberapa hari yang lepas menjadi isu.. isu..? hohoho..takutnya...

mungkin sesetengah orang terasa dan merasakan ia ditujukan khas untuk dia...

bukan..kenapa perlu terasa jika kau bukan orangnya...? jawapannya ada pada diri kau...

sorylah.. selagi aku tak mention nama korang, janganlah buat tuduhan melulu... dan selagi aku tak mentionkan nama kau, ini bermakna kau bukan orangnya yang aku katakan selama ini..

kenapa cepat sangat 'melenting'....?

kenapa tak bawa berbincang..?? ohhh..berbincang dengan aku mungkin tidak kerana aku hanya "kerani yang mendapat markah prestasi rendah"..

direct to the point...

"kau nak markah prestasi berapa untuk tahun ni..? nak kosong..?"

aku kalau nak terasa dengan kau dah lama dah..... tapi atas nasihat rakan-rakan yang lain mengatakan, mungkin itu hanya gurauan semata-mata..

so aku set my mind untuk memikirkan itu hanya gurauan...dan aku sedikit pun tak simpan dalam hati..

bila ditanya, "ada orang nak ugut markah prestasi awak ke??"

aku hanya menjawab.."taklah mungkin beliau hanya bergurau"

kenapa aku baik sangat menjawap mcm tu.. hurmmm...

bila timbul cerita hari ini, konon-kononnya aku marah/bergadoh etc dengan seseorang di dalam fesbuk...aku terus jadi keliru.. aku marahkan siapa ye..?

mungkin status aku masa tu melampau sangat tapi DEMI ALLAH SWT (kalau orang suruh aku junjung al-Quran pn aku sanggup buat) aku tak maksudkan beliau.. kenapa perlu terasa orangnya adalah kau...????

aku bekerja bukan hanya untuk beliau..banyak lagi orang memerlukan aku... mungkin "orang" lain.. dan aku bukan bercakap mengenai perihal di pejabat aku...dan aku bukan hanya buat kerja aku yang sekarang ni, ada juga kerja aku di luar bidang..dan kau tak perlu merasa semua itu...

kenapa sesuatu benda ini terlalu cepat membuat kesimpulan sendiri.. membuat huraian sendiri TANPA face to face dengan empunya diri...??

yang aku kesalkan, ada orang tuduh aku "cakap belakang dan kutuk"...??

hello.. itu aku akui memang aku pernah cakap belakang tentang kau.. ok..bukan aku sorang..kalau nak ditanya umum pada orang lain.. "pernahkah anda cakap belakang tentang kawan anda..?"

so jawapannya adalah "PERNAH..!!"

aku boleh senaraikan lah orang yang cakap belakang ni dan kutuk mengutuk perihal tentang kau.. dan yang pelik dan terlakarnya KENAPA DIRI AKU ni pulak yang kau nampak dan dipertikaikan sedangkan ada orang lagi teruk lagi mengutuk dia dari belakang..

ini lah namanya TIDAK ADIL..

ok lah, kalau aku bercakap lebih, orang akan mengata aku mereka-reka cerita.. biarlah benda ni berlalu dan menjadi soalan tuan punya diri..

aku tak pandai sangat nak berperibahasa bagai.."gajah didepan mata tak nampak, semut yang kat seberang laut boleh nampak.."

**gajah ni bukan orang yang aku katakan selama ini...hahahaha

arini aku nak ketawa puas-puas sebab orang-orang ini berjaya menjatuhkan aku sempai aku tak boleh nak bagun semula...

dan aku bersyukur benda ni terjadi.. sekurang-kurangnya aku tahu mana permata dan mana kaca untuk dihargai dan dijaga..

ok..bagi aku satu minit untuk aku ketawa puas-puas tentang perkara ini..

wakakakkakahahakahakhakhuhuhwakakakakakahahahahahakkkk...!!!!!

p/s: rasa macam dah tak percaya "friend" aku dalam fesbuk ni.. mungkin mereka adalah salah seorang wartawan berkeliber yang pantas menyampaikan cerita dari berita..!

setakat ni jela penjelasan aku.. kalau ada sebarang pertanyaan atau tidak kepuas hatian.. sila buat appointment dulu ye.. sebab aku tak ada masa nak jumpa awak..awak..dan awak..!! (cehhh..macam dalam pilem plak..hahahah)

***menyesal aku buat baik....!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...