sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

02 April 2011

kuman ?? alergic?? atau mengada-gada..??

hehehehe...

ketawa lagi...

hehheheheheheheh....

ingatkan dapat pindah opis baru, best.. tapi lain pulak yang jadi.. penat aku mengemas.. lain pula aku dapat hasilnya..

ermmm..

nahh..! tengok ni..!

apa yang aku dapat..!!

tension jek aku dengan menatang ni.. kenapalah dorang ni 'berminat' kat aku.. aku bukan darah manis pun.. belum nak kawin lagi.. pergi gigit Juliza tu..dia tinggal bape hari jek nak kahwin.. hahahah.. (jangan marah ye ju..)

hari Isnin mengemas dari opis lama ke opis baru.. ermm...berhabuk..!! aku tak pasti makcik cleaner tu dah bersihkan ke belum opis baru tu denga habuk-habuk konkrit..

kulit aku ni sensitippp.. kalau dah merah-merah maknanya tempat tu kotor lah..! (cehh..ngengada pulak..) hahaha..tp betul la.. aku penah try, pakai baju 2 kali tak basuh.. tak sampai seminit badan aku berbintik merah-merah dan gatal..! (nampak noh malas nak basuh..)

hahahahha....!!

very sensitiiiipppp..!

hati pun sensitip jugak...hehehe

ok..kita berbalik kepada topik perbincangan kita tadi (ada perbincangan ke..?) selalunya yang tumbuh biji-biji merah kat badan aku selalunya kecik-kecik aje..macam gegata jek.. tapi lain pulak kali ni yang aku dapat.. dia tumbuh biji beso-beso.. merah menyala pulak..

macam dicoletkan lipstik merah pulak warnanya...

mula-mula biji merah tu tumbuh dalam 5-6 biji kat tangan kanan aku.. aku ingat kena gigit nyamuk..so ingatkan esok akan hilang..

esoknya, tumbuh lagi berpuluh-puluh bijik kat seluruh badan aku..

panik...!

panik jugak...takut denggi, almaklumlah kawasan perumahan aku ni kawasan denggi..... nak kata chikenpox bukan..sebab aku dah rasa macam mana kena chikenpox..lagi sakit wooo...

so, dengan nasihat pakar en.pakwe telah menghantar aku ke klinik, doktor pun macam tak tahu benda apa ni yang gigit aku.. bila aku tanya kenapa? doktor hanya senyum jek..

doktor apakah ini..? bikin hati panas..!

dapatlah aku bekal ubat gatal, ruam dan cream.. ubat tu semua aku dah telan sebelum aku ke klinik..ubat yang sama pulak tu yang aku beli kt farmasi.. charge =RM40.00 aku gi beli kat farmasi tak sampai RM20.00

keesoknya, bijik merah tu tak reda-reda lagi..makin banyak..makin gatal aku garu..

risau aku.. aku pun beli sabun lifebouye (betul ke eja..) aku mandi sehari 4 kali pakai sabun tu masa aritu..

alhamdulillah.. bintik merah tu semakin reda...

kalau aku tau pakai sabun tu jek.. baru RM6.00..

so lepas ni..jangan suruh i angkat barang-barang berabuk.. very alergic ok..!!! (mengada-ngada****)

hahahhah..!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...