sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

03 Julai 2012

mata yang bersinar..


wah..wahhh.. bukan main lagi budak bach aku mengeluarkan harta pusaka, periok belanga tembaga ko dari KWSP .. beriban la yer... aku je yang belum kuarkan lubuk emas tu.. sayang nak keluar.. hihihi...

motippp sayang..??

ada yang keluar 6k++ tu beli handset, kamera, emas, kasot, baju, kambeng ... ishhh.. kome boleh la beli itu semua... korang orang kaya..!

walaupun aku ni bisnes manik2 bagai tapi aku ni tak ade la berpendapatan macam gaji DG44.. selayaknya lerr dengan N17 jek.. gaji cipot.. tapi bersyukur sangat.. rezeki tak putus2.. tuhan nak beri... kita buat yang terbaik..

tolak hutang piutang bagai ade lah tinggal 3oo.. tu lah nak isi minyak.. itu la duit makan ko... kadang2 memang pening.. tp Alhamdulillah.. masih ada yang sudi bagi 'rezeki' kat aku..

kalau lah aku tegar nak keluarkan 6k tu.. agak2 ape yang aku buat ek? shopping ke simpan atau berjoli...?? hehhehe

kalau situasi shopping :
  • beli kamera besar gabak.. org panggil DSLR = RM2000++
  • beli handset ala2 note.. takpun SIII = RM2000++
  • beli baju 5-6 helai..ngalahkan artis nyah..! = RM300
  • beli stock manik bling-bling bagai = RM500
  • beli perfume.. aku hantu perfume = RM500
jumlah keseluruhan = RM5300+++

plus-plus lagi ko.. itu kalau kehendak shopping membabi buta la... tapi hasilnya boleh ke memuaskan hati aku? boleh ke barang2 tersebut menampung kehidupan seharian aku??

mungkin ye.. mungkin tidak...

mungkin dengan kamera DSLR tu aku boleh la berjinak2 dengan dunia fotograpi.. snap picture sana sini.. pengantin situ sini.. hihihi (ade masa ke aku nak buat..?)..

dengan handset pulak boleh memuaskan hati diri sendiri.. tapi kalau jatuh or hilang...??? MENANGISSS nyah..!!

stock manik pulak, aku tak berapa nak risau sangat.. pasti keuntungan berlipat ganda..insyallah..

kalau perfume lak.. orang lain jela yang boleh 'bau'... hahahha

so kalau situasi menyimpan di hari2 bahagia :
  • top-up sikit2 untuk belanje kawen = RM2000 (duit lain dah cukup..ni tambah sikit2)
  • stok manik2 bagai = RM500
itu je kot...??

so, ade balance rm4000.00 bolehlah buat perancangan nak beli perabot if dah berumah tangga... berkongsi2 dengan laki.. nak harapkan suami semua, mati kering la sayangku nanti..hihihi

kesimpulanya.. ade baik dan tidak baiknya aku keluarkan.. kalau aku keluarkan pastu simpan kat tabung haji.. akhir bulan aku menapak jugak kat tabong haji..

kalau aku tak kuarkan barulah ok.. al-maklumlah proses nak keluarkan KWSP rumit sikit.. mungkin dengan rasa 'malas' aku ni, beresok-esok, berminggu-minggu, berbulan-bulan la aku nak memikirkan nak keluarkan duit tu...

tak gituew awak-awak semua...???

yang penting sekali aku nak top-up pemotongan tabung haji dari RM150 ke RM230... barulah selari dengan erti MENYIMPAN.. hihihi..

lain orang, lainlah pendapatnya..


Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...