sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

10 Mei 2012

ada kala kita UNTUNG tapi jangan bersedih bila kita RUGI

tak ramai orang boleh terima hakikat kalau sesuatu perniagaan yang diceburi mengalami kerugian.. siapa nak kan kalau RUGI...! aku pun tak mahu la..

tapi sedarkah kita.....??




setiap keuntungan itu seharusnya dikongsi bersama.. bukan bermaksud bahagi sama rata dengan orang yang tak ade kene mengena.. tapi aku bermaksud, sesekali kalau ade keuntungan/rezeki lebih, baik kita sedekah.. hanya hati yang ikhlas menjadi ukurannya, dan bukan jumlahnya menjadi taruhan..! sekali sekala kita open table la kat opis.. belanja sarap pagi ker.. tak pun beli la Milo ke, susu ke kat pantry opis tuh.. hehehe... insyallah ada ganjarannya kelak..!! apapun hati mahu ikhlas.. ok??

bila kita dah RUGI...??

mulalah kita mengungkit di dalam hati, 'ruginya aku belanja orang opis, beli itu ini.. sekarang ni aku pulak yang kurang bajet' ishhh..tak baik tau mengungkit-ngungkit ni.. relakan la..! jangan di ingati.. bahawasanya setiap berlaku ada hikmahnya.. sesungguhnya rezeki itu telah ditetapkan olehNYA.. kadang-kadang apa yang di dalam mulut pun boleh keluar balik, itu bermakna bukan rezeki kita.,.! tapi siapalah kita nak menentukan ia rezeki kita atau tidak.. hanya DIA yang maha mengatahui.. betui tak? ^,^

oleh itu, bersyukurlah dengan apa yang ada.. mungkin ada pada kita tetapi tiada pada orang lain.. mugkin kita mampu memilikinya tetapi tidak dimiliki oleh orang lain ~,~ (ceramah dah start..!)

yang penting HATI dan  NIAT itu perlu la seiring.. don't melencong ke arah yang lain.. hokey..?

ok, la..hari ni hari jumaat.. berceramah pula yer.. semoga bertemu di hari lain..

terima kasih kerana membaca..!!

saya ingatkan awak, awak ingatkan saya..! tak gituew...???

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...