sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

20 September 2012

[STRESS] minggu stress bermula

Assalamualaikum,

kali ni taknak beri ucapan alu-aluan.. malas.. heheh.. boleh gitu..? nak straight the point jek.. tak nak mukadimah bagai =)

tak tahu la kenapa dengan aku dengan minggu ni.. banyak yang menganggu.. stress juga -,-" hati banyak sakit.. badan sakit-sakit.. kepala banyak pikir.. inilah simptom stress.. ye.. memang teramat stress =( kesian kat kite..

nak cerita semalam punya cerita.. ingatkan nak tulis semalam, tapi rasa macam tak sesuai sebab hati tengah panas bak mentari.. hihihi.. kalau menulis time sakit hati, adanya karang entry ni tunggang terbalik dengan caciaan dan kehinaan.. hahaha

ok la.. sambung cerita..

semalam aku ade appoinment doktor.. pergi awal tau..! 6.30 pagi dah keluar dari rumah.. pukul 6.50 pagi dah sampai hospital.. berator panjang walaupun kaunter belum buka.. dapat nombor "8".. kira tak berapa nak corot la.. ok la.. orang kata top 10.. hehehe

nak jadikan cerita.. hari semalam banyak stress.. stress dengan doktor.. sebelum ni ada jumpe doktor berkenaan dengan penyakit aku tu.. bagus doktor tu.. penerangan pun bagus.. tapi semalam jumpe doktor lain, dia beri penerangan lain pulak.. ape ni?? mana nak ikut..?? dah la kene membebel dengan doktor.. tak cukup dengan tu asek kene warning "jangan lupa makan ubat!".. sekarang ni konpius samada aku nak ikut nasihat doktor yg pertama atau doktor yang semalam baru jumpa.. 80% kenyataan tidak sama..  mungkin pensyarah dorang lain2.. mungkin buku dorang study tu juga lain.. abes ape jadi pada pesakit..? mati kene tipu...??? stressss....

gua rileks jek kalau setakat 3 tabung.. dalam hati kecut..!

abes check-up pukul 8.40 pagi.. dah siap amek ubat bagai kat farmasi.. dalam perjalanan ke kereta, aku tengok ramai betul raksasa parking dan block kereta sesuka hati dorang..! berharap kereta aku tak di block..!

omaigotttttt... kereta aku kene block.. gila2x.. rasa macam nak maki hamun jek.. naik geram..! pergi buat annaouce 2 kali.. tapi tak ade pulak raksasa nak mengaku empunya kereta.. adanya karang aku buat macam iklan kat tb.. panggil truck ngangkut..

Gambar keteta yang suka-suki block kete orang lain.. i hate u...!!

10 minit, 30 minit, 45 minit, 1 jam... 1 jam 30 minit aku tunggu..! mak aihhh tak alih lagi kereta kau tu...?  betul2 menyusahkan orang.. dahlah  panas,. mandi peluh aritu.. pagi tu jugak dah lah aku kene attend meeting penting.. sekarang dah jam 10.00 pagi.. dah lambat 1 jam untuk attend meeting..? ohh.. stressnya..

enset ni jangan cakap la, berapa banyak kol dan mesej masuk dari bos.. yang bos ni pun tak reti bahasa aku dah royak awal2.. "kereta saya kene block, saya akan sampai pejabat bila kereta tak di block lagi.." gila skema ayat aku kan..??

kol lagi.. mesej lagi... omaigott.. tak paham2 lagi dia ni.. malas nak angkat dah.. lepastu terima lagi satu mesej:

kringgg...kringgg...!! (konon2 ringtone mesej begini..) hahahak..!

"naik teksi, nanti duit tambang boleh claim dekat saya. moga Allah permudahkan urusan.."

oh.. ok.. naik teksi.. selamat dengan jayanya sampai di opis.. tapi sadis sebab teksi tu panas.. bahang.. pakcik teksi kedekot nak bukak aircond.. dahtu aircond mengala dia sorang jek !@#$%^&

dah ler masuk opis lewat.. so semua jadi kelam dan kabut.. tangan dah jadi macam sotong.. kaki dah jadi macam lipas..  cer bayangkan..~~

masuk meeting pukul 11.00 pagi.. abes meeting pukul 12.45 tgh hari.. so inputnya hanya dapat 30% jek... bak kata pepatah masuk telinga kiri, keluarlah kau jua di telinga kanan..!

kehkehkeh... (ketawa paling manisss pada abad ini..)

lepas balik keje, pergi menyinggah JAKEL.. oh ini adalah perkara yang tidak disukai.. tapi keterpaksaan jua.. pergi juga mengadap pekerja yang hampir separoh menyombong...

pergi ke second floor.. biasa la tempat kain yang mahal.. aku tunjuk eksen konon2 banyak duit la.. padahal nak beli kan sipon jek.. takpe.. kalau pergi ke tingkat dua haruslah berlagak  macam orang kaya, barulah anda dilayan seperti pemaisuri.. hokek..!!

nasib tak baik hari tu dapat la pelayan perempuan yang belagak lagi sombong..!! minta kurang tak bagi.. bila tanya kat budak lelaki boleh jek.. eleh itu kes nak percent tinggi la tu..

"saya nak paling lace paling murah.. ada tak jual...?" dalam hati macam kecut jugak, baknya budak pompuan tu tunjuk kain lace yang beratus2 tu, mampoooo..?

"ni yang paling murah, RM80.00"

"kurang lagi tak boleh ke dik..." ~~ diwajah penuh dengan meminta simpati

"dop leh kak, kita bagi harga muroh doh.. kalu tok harga RM160.00 ni.. ni paling muroh kita wi.."

ooomaigottt.. ore kelate rupanya.. !@#$%

"saya nak beli 1/2 meter je.."

"kok amek la 1 meter, kalu 1/2 meter dop cukup nok wak tampal kat baju.."

eh..eh ko ni.. itu suka hati aku la.. aku yang memikirkannya nanti..

"ok, 1 meter..!!...""

terpaksa mengalah dalam teralah.. motippp..??

bila sampai rumah yang hanya menggunakan lampu kalimantan yg murah, aku macth kan dengan lace dan sipon yang dibeli..

omaigottt.. tak sepadan.. tak kene.. perghhh.. macam mana ni..? hodoh pun ada jugak.. aku pun publish di facebook minta pandangan beader2 yang lain.. sorang kata kene tambah manik kuning banyak sikit. yelah nak beli yang lain buang duit dan masa.. lagi pun lace tu rm80.. mahal tu.. boleh beli kasut apeeee... hahaha

takpelah..berserah dan pasrah je ape yang akan terjadi.. must be go on and on... on the floor.. hahaha..

insyallah, kot2 kalau cantik lace tu dimandikan dengan manik, aku share la dengan korang.. kalau tak, korang paham2 jela..

ok la sampai disini.. entry ni aku draf selama 3 hari.. mak oiii.. lamanya menyimpan.. maklumlah kerja banyak tertunggak tonggeng.. hehehe...

selamat membaca =)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...