sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

10 September 2012

Kisah LEGOLAND Theme Park dan Sesat




















Assalamualaikum,

sebelum memulakan cerita ni, nak hulur 10 jari minta maap pada Puan Juliza sebab 'terlupa'kan ko.. terlupa jek tau.. bukan lupa teros.. minta maap tak teringat nak ajak ko pergi LEGOLAND... forgive me dear... ecehheceehhh..

pissss for Puan Juliza.. **wink..wink..

ini pic untuk puan juliza untuk ubat ilang rindu pada LEGOLAND...

ok tutup cerita sedih ni.. nak cerita pasal kisah LEGOLAND dan sesat..!

dengan konfiden tanpa encik papago, aku drive seorang diri menuju ke Nusajaya.. huh.. ekceli baru first time drive sendiri ke sana.. tawakal je la masa tu kalau tersesat... orang kata jalan tegak jek.. jumpa simpang LEGOLAND baru belok kiri.. ok aku ikut jek..

Alhamdulillah.. sampai jua di LEGOLANNNDDDDDD...!!!

muka riang ria sebab dapat masuk percuma.. well.. eksaited..!!

excited giler.. sebab dapat pass percuma kan.. nak masuk berbayar memang tak mampu la aku kan.. membazir..! tapi kalau free aku ok jerrr.. hehehe


pura-pura ayu gitu...

nasib baik ade partner.. sakila la jadi peneman bersiar2 di LEGOLAND.. hehehe.. cehh sebelum masuk dengan eksennyakan suruh aku main semua permainan yang terbang2 tu kan..

Pemainan terbang-terbang yang terhebat di abad ini.. hahaha.. iot..! ni replika jek..!

ok.. kita tengok apa kesudahannya nanti..!

first kami melawat tapak (ayat tak bole blah..) miniland.. so banyak la bangunan2 di lego-kan.. comel2 belaka.. ade stesen kereta api.. ade kapal terbang.. KLCC pun ada.. bak kata orang yang fofularrr jerrr... puas bergambar..!!

KLCC.. tak payah nak terbang jauh pegi KL.. replika pun jadik la -,-"

hati pun sangat riang..!!

muka tahan napas..supaya nampak selim.. kembang kempis hidung..! huh..

rasanya kalau nak melawat tapak dan snap picture satu persatu makan masa jugak kan.. so kami pun naik jela keretapi yang disediakan.. boleh rehatkan kaki sikit.. keretapi kami ni mensusuri hampir kesebuanya 'bandar LEGOLAND' ini.. so kira dah tahu la port mana nak pergi lepas ni... 15 minit jek naik kereta api tu.....
.
.
.
** minta maap..! gambar kereta api tak sempat nak snap..!


sorok belakang patung.. biar badan nampak kecik.. tektik tu..!!

lepas tu si sakila dengan eksennya mengajak aku naik NAGA kan.. macam roller coster la.. naga ni ada 2.. satu yang kurang extreem lagi satu terlebih ekstreem.. heheh.. kami naik yang kureeennggg ekstreem jek... nak rasa-rasa jek.. ok la.. tak beratur lama nak naik NAGA tu.. agak kurang best sebab kitorang dapat tempat paling belakang sekali..

naga yang comel.. cute kan..? macam nak cubit pipi si naga ni ~,~"

***tak best tempat belakang.... (sebenarnya takut kannn...)


tempat duduk yang paling mengerikan pada abad ini..!!

sepanjang roller coster tu bergerak aku pejam mata jek.. dah la tempat pemegangnya jauh.. macam nak suruh aku melepaskan tangan ala2 superwoman ek... naga tu berpusing 2 kali jek.. aku ingat sekali jek.. lepaslah azab.. lepastu dia pusing lagi sekali.. kan.. macam tak rasa perut ni bernapas tau..! naseb baik tak weeekkkk..! ok la.. pening2 lalat jek..


walau kurang tinggi, tapi bagi aku, itulah yang paling tinggi.. hihi

amacam kila..? nak naik lagi... tadi punyalah eksen.. hehe..

mula2 kitorang taknak naik.. tapi terasa tercabar pulak bila nenek yang berumur 50++ join naik naga tu skali.. kalau korang, rasa tak kecabaran itu?? nenek tu depan kitorang jek..!!

hai...! ni pakwe baru saya.. omel kan...? kan... ~giler..~

ekceli banyak tempat yang best kat sana.. pergi lah kepada yang belum pergi.. tak rugi pun tau.. kitorang dah terlepas peluang melihat wayang 3D kat sana.. sebab tempat tu kat belakang sekali.. so tak perasan.. orang bercerita, baru tahu.. tapi masa tu nak balik dah..

kepada yang kurang berkeyakinan tinggi, korang jangan risau.. ade jugak permainan ala2 untuk korang.. ada keretapi, ada keretapi berpusing.. eh! banyak la..

pastu ada tempat yang lagi best.. tapi sian... untuk budak2 jer.. nama tempat tu driving school.. macam best jek bawak kereta LEGO tu..

ada jugak tempat tembak2 air.. kitorang nak naik, tapi risau baju lencun dibasahi air.. kan, hujan tak ade, ribut tak ade.. basah kuyup.. nak balik macam mana kan..??


rasalah kenikmatan baju dibasahi air....


ok.. tepat jam 5.00 petang kitorang pun bergerak balik.. lagi satu masalah datang...!!


muka orang kepenatan.. =_-"

tak tahu jalan balik..!!!!

pergi reti... balik tak reti...!!

masa tu tawakal aje la.. aku risau kalau termasuk jalan nak ke singapore, gelang patah, pasir gudang.. aku memang tak tahu jalan ke sana 100% pun..

masa tu aku ikut naluri keremajaan aku jek.. ikut signboard balik ke skudai , hospital HSA tak ada pulak.. so aku ikut signboard highway ke Senai/Kulaijaya/Indahpura jela.. mak oiii... jauhnyerr mak Jemahh oii.. jauh 5 kali ganda.. ko bayangkan.. pergi amek masa baru 20 minit jek.. nak balik 1 jam perjalanan..

tibe pulak kat tol senai (S) aku tak tahu macam mana abang tol tu tahu nama aku.. pastu tahu pulak aku ni macam dah tersalah jalan...

siap boleh menanya, "zila dari mana ni.."

agaknya nampak sangat muka aku ni muka sesat jalan ek..

"saya dari Nusajaya.. nak balik JB.. ikut mana ek? dah tersesat ni.."

aku rasa kereta yg kat belakang aku tu dah berduyung2 menunggu nak bayar tol ek.. boleh pulak abang tu bersembang bagai dengan aku..

"takpe.. zila teros jek.. keluar senai, lepastu amek kanan ke skudai.. pastu jumpa la jalan balik..""

"oh... ok terima kasih.."


terima kasih abang tol.. semoga ketemu lagi...!

ingatkan dapat la bayo tol free ke.. ok gak ek.. takpelah.. janji selamat.. ishh.. masa tu tawakal je la kalau tersesat.. alhamdulillah.. betul apa yang dikatakan oleh abang tol.. dia tak tipu..
keluar senai, aku dah lega sesangat lega...!! syukur.. sampai rumah pukul 6.30 petang.. aduhh..

5 ulasan:

juliza akafera berkata...

padam muke sesat......hahahahaha

juliza akafera berkata...

jeles hokeh

Nur Hazielah berkata...

tapi selamat sampai..
kahkahkah

Salmi Khairil berkata...

salam perkenalan cik ziela ,boleh tak saya nak copy gambar bangunan legoland yang ada kt entry nie..

Nur Hazielah berkata...

wslm. boleh je kalau cik salmi nak copy gambar lego tu.. x kesah..sedia berkongsi =)

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...