sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

26 Ogos 2012

nostalgia duit raya..!!



Assalamualaikum w.bt.

sebelum memulakan merepek meraban, aku nak ucapkan

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN
HALALKAN MAKAN MINUM
hehehe... dah macam iklan cincin emas pulak ek...

amacam korang raya tahun ni? rabak ke poket bagi anak buah..? ke rabak korang soping tak ingat dunia..? wahh.. leser pulak mulut aku kan..

yela kena beringat.. mentang2lah bulan ogos ni 2 dalam 1.. bonus masuk.. gaji pulak awal.. jimat la sikit.. kejap lagi akhir bulan terpaksa jual botol kosong.. hihihi

kepada korang yang dah keje macam aku ni kene lah memberi.. time ni tak ade istilah menerima pun.. semuanya memberi..! kepada adek-adek yang masih sekolah, ni dunia korang.. korang gelak la beso2 yer.. mentang2 la dapat duit raya..(jeles pulak aku kan..)

takpe.... takpe..

karang esok lusa ko dah keje, korang tak merasa la dapat nekmat duit raya tu... hahaha.. padan muka..!!

tapi kalau nak memberi duit raya tu biarlah seikhlas dari hati.. bukan nak menunjuk2 dan bukan kerna terpaksa.. macam lagu frasisca peter tuh..

kalau nak bagi seringet dua pun tak apa.. janji ati banyak bersih.. tarak itam2 ya..!~ senang citer, pokok pangkal IKHLAS... ~~ walau dari jauh <3

beli teringat nostalgia duet raya ni.. memacam cerita aku teringat mase bebudak la... dulu masa pergi rumah sedara mak aku, time tu tahun 2001 macam tu.... kiranya dah dunia melinieum dah.. semua orang bagi duit kertas.. paling sikit siringet jek.. so kalau yang bagi 5 kupang tu, kitorang tak pandang... hebat tak..??

ok..! sambung balik citer tadi.. dah pergi beraya.. pastu nak salam la dengan hajat dapat duit raya.. tapi makcik tu bagi duit syiling gulung2 dalam tisu.. lol

mase tu aku bebudak lagi.. kurang erti adap sopan.. aku pun bisik2 dengan mak aku.. "mak kenapa makcik ni gulung2 dengan tisu.. duit syiling lak tu..orang lain semua pakai sampul" dengar je kutukan aku tu, mak aku terus membebel.. marah pun ade.. yela macam kita ni bagus sangat nak cakap macam tu kan.. merah padam telinga aku kena marah.. hahah..

sejak dari itu aku baru tahu erti IKHLAS walaupun hanya duit syiling yang dibungkus dengan tisu.. tak boleh nak pandang rendah.. dosa..! mak aku kata.. untung dapat duit raya.. orang lain sedara mara pun tak ada.. kita ni serba serbi ada.. tinggal kena tahu erti besyukur je..

ok sampai disini la aku berkata.. sobb..sobb sedih pulak jadinya.. makcik tu pun dah meninggal lama dah.. ok la nak carik tisu lap air mata...

hihi..

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...