sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

23 November 2010

kum kum

ni cerita semalam punya sebenarnya...hihihihi

wahhh "cinta kirana" dah start.....!! ewahhh.. enchek ayah bersorak gembira (tipu..) ahahaha... time nengok sinetron indon...ggggrrrr... dah macam punggung wayang lak.. tibe-tibe time iklan cerita hantu lak.. tajuknya : "kum kum" .... ishhh.. ape tuh?

ntah aku ponggg tak tahu... (--,--")

wahhh treller dia mengancam abes..macam seram jek..huh..harus nengok kat astro ria ari khamis(tembak aje..) ahahhaah

tapi... dalam hatiku berbisik (cehhwah) kenapa tajuk dia kum kum??? ade ke hantu kum kum? yang aku tau pocong, pontianak, toyol, hantu cina/india, dan sebagainya..(nak sebut banyak sgt..) ermmmm....

tibe-tibe hadek aku nanya kat bonda ku :

"ibu, ada ke hantu kum-kum?" kum-kum tu ape??"

sengal...!!

bonda ku pun lekas menjawab :

"dulu memang ada orang cite pasal hantu kum kum ni... dulu masa mak kecik-kecik memang femes la hantu kum-kum ni... bila budak-budak ni dok mengata '''''baik korang sembahyang, nanti hantu kum-kum kejar korang....'''''' bedesuuuuppppp... budak-budak ni lari pegi sembahyang...bla..bla..bla..bla.."

aku pula menyampuk :

" yela mak, dulu masa mengaji kat rumah ustaz pun dorang ada cakap tentang hantu kum-kum, tapi tak tahulah pula nama dia kum-kum.. orang kata, kalau orang ketuk pintu, bagi salam jangan dijawap...."

huhuhu...

hadek aku pula berbicara:

"habes kalau buka, nampak hantu kum-kum tak......???"

sengal kuasa tuga betol...!!

"siapa yang berani nak bukak pintu, kalau dah tahu hantu.. ko sangup ke nengok wajah enchek kum-kum tu..?" aku membentak marah ..(teremosi pula..)

perbincangan kami tamat di sini jek menceritakan hantu kum-kum.. ni tengah mencari informasi kat orang-orang yang lebih senior..nak temuramah tentang hantu kum kum.. huuhuhuh

SEMANGAT........!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...