sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

20 Januari 2011

siapa mau beli...? 100% Original




ok..direct kepada matlamat entry ni.. aku jual barang..

ini barangnya yang aku mo jual:

(masih baru..belum pernah pakai..!)

ok ni aku nak terangkan apa benda ni.. ni adalah SHIMMER POWDER.. ok apa itu shimmer powder..? ok yang aku tau ini adalah bedak serbuk berkilat..

(100% bukti original)

apa yang best tentang product ini??
  • product ini adalah 100% original from USA.
  • belum pernah pakai dan buka sebab tu aku nak jual.
  • sesuai dipakai untuk malam or show... hanya sapukan di sekitar leher atau dada bagi untuk kilauan magic..!
  • aroma yang harum dari Britney Spears 'Believe'
  • lebih tahan lama dari product yang lain.
  • tak tau nak cakap macam mana.. yang aku nak sampaikan product ni memang best sangat! rugi kepada sesiapa yang tak cuba...
(gambar dalam..)

akceli dulu beli dengan harga hampir RM50.00..

(pelekat yang masih belum dibuka)

Now saya jual dengan harga.........::

RM35.00 (without postage)

19 Januari 2011

Minggu Episod Duka

entry yang lepas-lepas aku rasa belum lagi aku menulis cerita cinta aku.. sebab aku rasa tak perlu diceritakan kot..itu hal peribadi.. hukhukhuk

tapi kali ni..

minggu duka bagi cik kiahhh kita ni..

(/,\)" tak mo citer..

cukuplah, this week teramat sedih..tak tahu sebab apa.. maybe minggu ni Internet di rumah aku terlalu laju, dan aku menonton video sinetron yang meruntuh jiwa..!!

ye.. aku ulangi.. amat sedih bangat..



minggu ni cerita terakhir sinetron "Bukan Diriku" oleh kerana rumah sewa aku tiada astro, aku hanya melayan di Youtube jek..



aduiiii..sedih..sampai menangis teresak-esak aku melihat ceritanya.. walaupun ceritanya berbeda dari kisah cinta aku, tapi aku suka menontonya.. ala-ala emo gituew...

emmm..tapi minggu ni memang minggu bad mood bagi aku.. semua kerja tak kena dibuat.. mandi tak basah (sebenarnya tak mandik..!), makan pantang nampak, tidur pantang nampak bantal... hehehehe..

simptom apakah itu..?

adakah itu salah satu 'penyakit'........

MALAS.......??

ohhh..tidakkkkk..! aku rajin...! aku kemas rumah..itu ini..kemas peti ais bagai..! tak kan itu adalah simptom malas..?? gggrrrrr...!!

mungkin anda ada jawapan untuk saya...??

kisah 2 pagi dan Noodles Black Papper Crab



kenapa tajuk entry aku kali ni macam tu ye..? ntah.. tak ada idea la bro..!! hahaha.. cuba-cubalah korang bagi idea sikit.. penulis dah kering otak dah..!!

hahahahahaha...!! gilerrrr..!!

ok..hari ini hari Rabu.. esok hari Khamis..!!

yeaaahhh..!! CUTI...!!

I LIKE..!!

ok lah.. lepas balik kerja aku terus menuju ke rumah.. basuh baju segala.. dan hampir aku terlupa tengahari tadi my mum datang ke opis membekalkan langsir, alas meja dan kain buruk ^,^

aku apa lagi..punyalah bersemangat nak pasang langsir di pintu bilik.. ok..berjaya dengan memanjat bangku.. tinggi juga aku ni..

muehehehehe.... (gelak bangga..)

ok..ada 2 lagi langsir aku nak pasang di tingkap ruang tamu.. aku mendonggak ke atas.. aku mula mengeluh.. aishhhhh..tinggi benoo....!! ni kalau panjat bangku tadi pun belum tentu aku sampai.. silap-silap aku terjatuh macam pisang hangus..!!

hurmmm.. cuba jela dulu.. (*,*)

arggghhhhh...!! tak sampai..!! adakah ketinggian aku tak cukup walaupun dengan bantuan bangku ini..??

ye...memang tak sampai..tinggi sangat..!!

detik hatiku :: kenapalah orang ni pergi cipta pasang tingkap ni tinggi-tinggi.. tak tahu ke rakyat malaysia ada juga yang comel-comel (cthnya macam akulah..hahah..).. pakpeee laaa...

puas aku membelek tingkap tu..berfikir bagaimana aku nak memasang langsir di situ.. aku lihat ada grill besi (betul ke eja).. aku menepuk-nepuk..memastikan ia kukuh jika aku memanjat.. huh..

aku kuatkan semangat, aku panjat bangku, lalu aku memanjat grill yang ada di tingkat tersebut..

berserahhh je kalau jatuh ala-ala princces..!!

yeahhh..!!

aku berjaya..walaupun aku tidak dapat mengimbangkan badan aku kerana tangan aku berpaut pada grill tersebut.. kononnya macam Tarzan lerr...

aduhhhh..!! lenguh betul.. baru cangkuk ke 4 aku sudah berpeluh-peluh dan menahan sakit tangan.. aku mengalah kali ni..

arggghhhh..!! tak kuasa aku nak pasang ko langsir.. adooiiii..! gimana caranya nak pasang langsir ni..

buntu.. ^,^"

dahlah sambunglah esok..manalah tau esok dapat energy luar biasa.. hehehe

akibat kepenatan..dalam pukul 6 petang aku terus merebahkan diri di tilam blanket yang empuk sambil melayan cerita sutera maya di TV3..

aku tak sedar aku telah dibuai mimpi..bestnyerr tidur.. tapi diri ini belum mandi lagi.. nantilah..tidur dulu.. nanti pukul 9mlm aku bagun lerr mandi.. kecohh la lu..!!

hahahahaha..!!

tersedar pukul 9 mlm..arghhh.. mata mengantuk.. gud bye dulu la..dan mengambil keputusan tak mo mandik..!! lagipun tadi kat opis tak berpeluh, bukannya aku kena panas.. bukannya aku kena hantar surat.. so masih 'wangi' lagi.. so esok pagi jela aku mandi..

teruk betul minah sorang ni..!!

tiba-tiba tersedar pada jam 1 pagi.. uisshhh..dah pagi ke..? ehh..aku dah mandi ke belum ni ek..? aku mengingatkan balik kejadian petang tadi..

ye..! aku belum mandi lagi..!!!!!!!!!!!

nak mandi ke? orang tua kata, tak elok mandi malam-malam.. heheheh.. so aku tak mandilah.. just basuh muka je...

ok..mata ni terus tak mo tidur lagi..ngada-ngada eh..! apa nak buat ni.. perut dah main lagu rock dah.. ini bermakna aku sedang KELAPARAN...!!

lalu.. aku mengeledah (sesuai tak guna ayat ni..) di dapur kot-kot ada masakan ready made..

yes..! terjumpa "Noodles Black Papper Crab" nampak macam sedap jek.. tengok gambar pun sudah mengiurkan...!!
(puan-puan,makcik-makcik silalah lihat gambar mee ni.. sungguh amat sedap sekali.. rugi kalau tak men-try..)

dengan laparnya..aku makan..hahaha..sedap..ditambah lagi dengan cili padi extra...!! memang mantopp..tipp topp..!!

hehehehe.. habes satu cerita =)

UPDATE..!!


Gambar selepas telah berjaya memasang langsir.. tu lah hasilnya tidur banyak.. energy pun dapat banyak.. hehehe...

(punyalah tinggi aku memanjat.. heheh.nasib baik tak cepat putus asa =)

16 Januari 2011

Prosperity and The Tourist



Model Wayang

kalau hari Rabu je, mesti dalam kepala otak 'wayang' 'wayang' 'wayang'

dan

'WAYANG'
Model lagi..

tak ada benda lain ke kau nak ingat...??

hahahhaha...! suka hati aku lah..! ada aku kesah..?

kenapa ye wayang murah setiap hari Rabu ye..? kenapa tak hari Isnin ke, Selasa ke, Khamis ke, Jumaat ke, hari minggu ke..? korang tahu tak kenapa..?

ni aku nak bagi tahu...

yang aku pun TAK TAHU sebab apa depa letak harga murah setiap hari Rabu.. hahahah.. maybe sesaje nak buat amal jariah kot..? lantak depa lah..! yang penting, kalau ada duit, pergi.. kalau tak ada duit, tengok wayang kat tv jela ye kiah oiii...?

hahahhaha...!

ok.. minggu lepas aku, Eddy dan Zaf, kami bertiga.. aku sorang perempuan.. yang lain 'Jantan'.. kan... ni lah geng aku melihat, melantak, melencong, dan apa-apa jek kami buat bertiga.. kadang-kadang ada juga berdua..maknanya salah sorang tak ada..selalunya aku.huhuhu..

ok..sambung balik cerita tadi, ok..kami bertiga makan Prosperity Burger (cehhh..tu pun nak bagitahu ke..?) kat City Square (CS) dibelanja oleh Encik Eddy.. diulangi..

ENCHEK EDDY...!
(kau patut rasa bangga sebab aku publish nama kau tau..!)

terima kasih Eddy kerana membelanjakan duit kau untuk kitorang.. next time boleh belanja Burger King pulak eh..? aku nak hok yang burger yang bertingkat-tingkat tu.. heheheh..

ok..tengah-tengah kitorang sedap menikmati kepedasan lada hitam Prosperity, boleh plak si Zaf ni berkata-kata:

"Eddy, ni lah pertama kali aku makan PROSPERITY BURGER dari mcD... sebelum ni tak pernah nak merasa..."


ohhh..zaf.. begitu sadis dan dramatik sekali cerita kau..tak apalah..sekurang-kurangnya, Eddy patut merasa 'bangga' kerana Eddy jadi orang pertama yang membelanja si Zaf ni merasa/menikmati/menghayati Prosperity Burger ni..!! hahaha...

SYABAS............!!
teruskan usaha anda..!!

aku? aku pula.. kali ke 3-4 kali kot makan Prosperity ni.. so tak adalah teruja mana pun.. cuma teruja bila Eddy belanja..kannzz.. sesekali kau 'open table' apa salahnya ye eddy.. so next time kau open lagi ye..

aku pelik, kenapa si Zaf ni tak nak pulak bawak balik kotak Burger Prosperity ni..? kata pestime makan.. so apa salahnya amek satu bekas kotak Burger ko Prem kan bangai..!! hahaha.. pastu tulis : "dengan ingatan tulus ikhlas, dibelanja oleh Eddy"
Model bangku

kelassss nok...!! uppppssss..!!

**********ok.. tamat sudah cerita makan Prosperity Burger********

memang kebetulan hari tu jatuh pada hari Rabu.. so aku telah diingatkan awal-awal oleh 'jantan' ni supaya open table untuk wayang pula.. ikut turn.. wahhh.. kelas kau mariah..!!

cadangnya nak tengok movie Paranormal 2, cerita seram yang TERBAEEEKKK...!! yes..! terbaikk beb..! cehh..belum tengok dah cakap terbaek..? tak adalah, dulu masa siri pertama aku dah tengok memang seram gila kentang lah..! kalah cerita hantu cina loncat-loncat.. cerita Paranormal siri 1 memang SERAM tak hengat..! sampai termimpi-mimpi beb..! aku perlu mengambil masa 2 minggu juga untuk melupakan kesah seram dalam movie kerana sampai terbawa-bawa dalam mimpi.. ishh..ish..ish.. dasaaaatttt.....!!

nak jadikan cerita, cerita Paranormal 2 tu jam 8:00 malam, so rasa macam tak sempat pula nak berkejar-kejaran, nak makan lah, nak menangkap gambar segala macam diva.. so memang tak cukup dengan 1 jam..!!

so, kami bertiga sepakat membawa berkat telah memilih movie "The Tourist" dilakonkan oleh Angelina dan Johny Deep.. mulanya aku menyangkakan cerita ni mengisahkan percintaan romantik bagai...

tetapi....

jom.. baca sipnopsis cerita ni dulu:
Model Poster
"American tourist Frank (Johnny Depp) meets a mysterious beauty who drags him into a dangerous world of intrigue and espionage while traveling through Europe in director Florian Henckel von Donnersmarck's paranoid thriller. When Frank met Elise (Angelina Jolie) on the train, he thought it was a chance encounter. Little did Frank realize it was all part of a much bigger plan, one that would soon find him dodging bullets through both the historic streets of Paris and the winding canals of Venice. Now, the faster Frank and Elise run, the more intense their romance grows. Jason Buchanan, Rovi"


terbaekkkk...!! aku bagi 4 bintang..!! **wink..wink..**

ingatkan cerita ni tangkap jiwang.. ok lah cerita ni.. penuh persoalan.. penuh tanda tanya.. aku suka..!

so kepada sesiapa yang belum tengok cerita ini, i suggest untuk u allz, pergi cepat-cepat book tiket tengok cerita ni..

aku jeles benar tengok bibir Angelina Jolie ni.. cannntikkk siiuuuttt..! mungel..! baju dia pulak cantik-cantik pula.. memang jeles tahap cipan lah..!! tapikan.. susah pula kalau bibir aku macam Angelina Jolie ni, kanggg semua Produser filem nak ambil aku berlakon.. daassaaaattttttttttttttt........!!

hahaha..!

ok..aku nak kongsikan beberapa kekepingan gambar untuk tatapan umum.. wahhh...!! kenapa gambar kau lebih banyak dari gambar aku..? kelas ko diva..!!

10 Januari 2011

resepi apam mekar tak setaman



(agak mekarlah juga, tapi tak bape nak setaman la..)


i like masak-masak... sluuuuuurrrppppp

jangan tekejut pulak tengok tajuk resepi aku cam tu.. yelah.. nak buat macam mana.. buat punyalah bersungguh-sungguh.. punyalah berpeluh-peluh buat.. punyalah bersemangat..

tapi...

tak berapa nak mekar setaman..!

frust..!!

apa-apa pun gebu beb.. sekali nnguuppp jek dalam mulut.. dan yang penting tak berapa manis.. macam manis-manis buah gitu...

ok..let's see my resepi.. :

2 biji telur
1 sk esen vanilla
200 gm gula pasir
250 ml susu segar
2 sk ovalatte
300 gm tepung gandum
papper cup secukupnya
pewarna secukupnya

cara buatnya:

  1. pukul telur dan gula pasir sehingga kembang setaman..
  2. masukkan ovallete dan esen vanilla.. pukul lagi sampai bertanduk..
  3. masukkan tepung gandum berselang-seli dengan susu..
  4. pastu bagikan beberapa bahagian di dalam bekas yang lain (bergantung pd anda nak bape kaler nak letak) - sy letak 2 kaler je.. hijau, pink dan kaler asal adunan..
  5. selepas di kalerkan adunanya, masukkan dalam piping plastik..
  6. kukus selama 10-15 minit bergantung pada saiz paper cup anda..
huaaa.... senangnya...!!

jangan lupa panaskan pengukus dulu ye cik kiahh oiiii..

so...apa lagi.. paip kan lah korang punya adunan dalam paper cup tu.. ikut korang lah nak berselang seli dengan kaler apa.. hahahah...

ok..kak limah nak bagi tips sikit..(tetibe jadi kak limah pe hal..)
  • kalau apam nak jadi cantik dan mekar setaman, balutkan tuala di tudung periuk pengukus, supaya air tidak jatuh terkena apam..
  • semasa pukul telur dengan gula, pastikan sampai bertanduk.. means gula tu larut lah..
  • ayak tepung untuk hasil yang lebih gebu..
  • jangan guna telur atau susu segar yang baru keluar dari peti ais.. senang cerita jangan bagi sejuk.. mestilah pada suhu bilik.
  • tanamkan kesabaran supaya tidak membuka tudung periuk pengukus berkali-kali. ini kerana jika anda buat sebegini, apam anda akan bentan.. ahahhahah
tapi walaupun tak mekar setaman, apam aku gebu dan lembut sangat.. dan yang aku suka HABISSS...!! dimakan oleh manusia di dalam rumah ini.. hahah.. enchik ayah siap bagi kredit lagi..!!

(ni saje letak filling coklat.. bagi terliur sikit sapa yang nengok =p)

yes..! yes..!

kira berjayalah juga walaupun terselit kegagalan akibat tak mekar setaman.. hukhukhuk

09 Januari 2011

dalam hati ada taman tau...!

tibe-tibe sifat keperempuanan aku terserlah apabila melihat baju pengantin... ye.. di ulangi.. baju pengantin..


upppssss...

bukan aku yang nak kahwin ok..

akceli, hari sabtu yang lepas aku menemankan akak aku pergi tempah make-up and accesories untuk majlis pertunangan beliau tak lama lagi.. kami pergi ke comel Bridal di Kluang.. not bad.. harga pun perpatutan..

upah make-up berserta asesori segala hanya RM100.00 ok la tu kalau buat tunang.. boleh save bajet kiahh oii... nanti dah nak pikir pasal kawin lagilah lebur duit hampa semua.. hahaha

ok..kitaorang pun melangkah lah ke kedai hakak comel tersebut.. uawaaaa...banyaknya baju.. semua berkelip-melip.. cantik sangat..!

dalam masa yang sama hakak comel pun berceritalah serba sedikit dari mana tapak dia bermula sehinggalah sekarang..

aku agak kagum dengar cerita beliau..

semuanya beliau buat sendiri, dari pelamin, jahit baju, korset, manik, kasut, aksesori.. pendek kata segala lah..!! hahaha..

tetiba naluri keperempuanan aku berkata-kata......

uawaaa..bestnyerr..kan best kalau aku reti bagai macam hakak comel ni.. boleh buat duit.. ishh... mesti beriban ni..

**makkk oiii.. ko pikir duittt je ke kiah oiiii....**

eh..eh...tak lah.. saje je verangankan diri ok.. kot-kot manalah tahu menjadikannnzzz.. jeles pulok korang ni..!!

buwwweeeekkk...!!

**ok tamat sudah cerita ni**

hari ni aku terjumpa fesbuk baju kebaya pengantin.. wahhh..! memang meletop dek non... kalau tak percaya cuba korang tengok fesbuk ni baju pengantin kebaya sulam .. harga pun boleh tahan.. kira murahlah senang cerita..! yelah cuba korang teliti satu persatu bajunya.. kain less..siap berlabuci, siap bermanik bagai.. rates harga pun dalam RM200 keatas je.. so memang perpatutan dan berbaloi sangat-sangat..

tetibe terasa nak beli baju kat situ sehelai dua.. untuk saje-saje.. boleh tak..??

motiiippppp...???!

tak lah..saje je nak kumpul koleksi.. bulan ni sepasang.. bulan depan dua pasang.. huhuh.. pastu bergambo bagai la ala-ala pengantin wedding of the year gitu.. pastu masukkan dalam fesbuk.. kot-kot manalah tahu kawan-kawan, jiran terdekat berkenan nak pinjam...

**hello..takkan pinjam je kot..?? so..paham-paham je lah..

istilah pinjam tak ada ok..! sebab aku rasa aku dah modal dulu.. so kira SEWA lah kalau korang nak pinjam untuk majlis korang.. ok tak..?? istilah kawan baik, jiran terbaik tidak akan dilayan.. tetap kira harga sama..

wahhh..very the kedekut cik kiahh kita ni..!!

kira bisnes la jugak kan..
mesti lumayan.. =)

ok kat sini aku uploadkan pic baju kebaya sulam dari fesbuk akak tu.. rugi tau kalau tak beli.. aku ni yang tak tunang/kawin pun tetibe rasa macam nak beli buat stok kawin.. hehehe..


(RM250)
(RM270)
(RM320)
(RM320)
(RM270)
VEIL ni hanya RM150 je..

(RM250)
( korset - RM30)

ok..sebenarnya banyak lagi pettern.. tapi aku ak tahu nak upload mana satu.. rambang mata dek non.. kalau nak tengok gambar baju pengantin yang meletop tak hengat, rajin-rajinlah pergi ke fesbuk Baju Pengatin Kebaya Sulam.. best sangat tau.. baik korang pergi beli cepat, sebab aku tengok kebanyakkan semua dah SOLD OUT dear...

zassssssss~~~

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...