sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

29 Disember 2010

menghayati waktu 5 hari (24 Dec - 28 Dec 2010)

sebelum ni aku ada tulis entry pasal aku masuk koir kan..? (klik sini)

Part 1

24 Dec 2010

7.45 a.m - aku berkobar-kobar nak menyanyi ni.. hihihi.. sampai awal beb!
8.00 a.m - breakfirst bersama kawan-kawan di SM Teknik, JB.. hahaha.. tapi tak lalu makan sebab teruja nak nyanyi katakannn....
8.30 a.m - bersediap sedia nak nyanyi lagu Bangsa Johor dan Selangkah dihadapan
9.00 a.m - selesai buat persembahan untuk pembukaan.. mantoppp beb bak kata cikgu Amin..=)
10.00 a.m - berpoya-poya sambil menunggu giliran nak menyanyi lagu Malaysia Inovatif.. bla..bla..bla..
10.30 a.m - selesai sudah persembahan akhir.. hati aku lega..!

ok.. nak jadikan cerita lepas nyanyi tu, aku rasa macam tak sedap badan jek.. oleh kerana malas nak balik ke opis, aku pun mengajak kawan aku cik Wan Mazurah balik ke rumah aku lepak-lepak jap.. ingatkan nak masuk opis pukul 3 petang.. hehehe... amboiii melampaunya curi tulang yeee..!!

sampai ke rumah je aku terus gapai cepat-cepat beg segala khazanah ubat aku.. manalah tahu rasa tak sesap badan ni boleh ilang lepas makan ubat kan..maklumlah semua yang aku makan ubat mengantuk.. aku makan ubat Carbimazole 6 biji, Propranolol HCI 1 biji, sebiji ubat selsema, dan dua sudu ubat batuk perisa Blackcurrent.. waahhh kelasss ko kiah..!

aku rasa effect semua ubat yang aku makan tu bertindak cepat.. 3o minit aku dah rasa mamai..! kepala pulak semakin pening..! tapi aku diamkan aje.. tak sampai hati nak kejutkan Cik Wan Mazurah tidur...

lepas 30 minit aku dapat rasakan penglihatan aku dah kabur.. aku nampak hitam je.. ishhh kenapa pulak ni.. dada aku dah start sakit.. sesak nafas.. time tu aku nafas ikut mulut dah hidung.. ikutkan memang tak larat nak bangun, tapi aku gagahkan juga pergi ke toilet. niat dihati nak basuh muka. kot-kot manalah tahu boleh segar semula.. tapi hampehh.. perjalanan aku dari ruang tamu ke toilet sungguh memeritkan.. aku terhuyung-hayang akibat pening kepala... aku mengambil masa lama juga di dalam toilet (bukan sebab buat nasi lemak ye adik-adik..) tapi sebab aku cari time untuk gagahkan diri keluar dari bilik air... tapi tak berdaya..! aku muntah-muntah..! kepala aku dah tak boleh angkat ke atas..! penglihatan aku kabur...! aku kuatkan jugak..! aku berjalan perlahan-lahan menuju ke bilik tidurku dan terus mengunci..!

aku rasa, macam tak dapat kawal kesakitan aku.. aku nak jerit panggil cik Wan Maizurah tapi tak terdaya.. time tu aku rasa macam tak bernyawa.. jantung aku berdegup laju.! nafas aku tercungap-cungap..! kepala aku pusing.. dan permandangan hitam saja yang aku nampak.. aku gagahkan jugak membuka mata dan mencapai enset dan terus mendail cik Wan Mazura

"wan, datang bilik aku kejap"

"ko dah kenapa ziela?"

"ko datang jelaaa..."

beberapa kali pintu bilik aku diketuk, owhh aku lupa yang aku dah kunci pintu ^,^ ... hehehe.. sengal aku..!

aku pun menjerit sekuat hati "kunci ada kat bilik sebelah terggantung.."

"eh, ziela tak boleh bukak la..!"

ehhh..sudahhh..! adooiii.. aku mengambil masa beberapa minit untuk sampai di hadapan pintu dan aku terus rebah ke tilam empuk ku.. hehehehe.. wan yang ala-ala panik pun tekejut beruk tengok keadaan aku yang berpeluh macam baru balik dari merentas desa dan muka pucat lesi tu.. hehehehe.. tapi nasib baik ada wan, dia picit-picitkan kepala aku.. dapat jugak ilangkan pening kepala yang amat..!

dalam masa yang sama aku call mak aku dan bagtahu keadaan aku yang macam dah nak matieeyy.. huhuhu

tak sampai 15minit puan mak, enchik ayah dan adik aku sampai ke rumah.. niat dihati enchik ayah macam nak angkat aku masuk dalam kereta, tapi bila pikir-pikir balik aku ni duduk rumah flat dan berat 60kg+++ ni enchik ayah terus buat keputusan drastik..! TELEPHONE AMBULANS..!!!! nenoooo..nennnooo...!!

ok..nak pergi makan jap la.. sat lagi sambung citer part 2 pula ye hakak-hakak...

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...