sila klik dan berikan ikan saya makan...kesian dia lapar =p

SUKA BLOG INI?

Who's Read..?

online counter

nuffnang

09 Januari 2011

semangat baru.. minta-mintalah menjadi =)


lihat cerita dan foto sebelum ini...

ok... terasa hari ni timbul mood rajin sesangat..!!

walaupun...

masih dalam mood sedih akibat kematian si gemok.. well.. hidup masih perlu diteruskan...

ok hari ni nak buat apam la.. nama apam ni apam mekar... dulu pernah buat sekali.. tak berapa nak mekar.. pastu keras pulak... akhirnya bagi makan kat cik bakul sampah.. hukhukhuk.. sedih..!!

akceli.. selepas dari pengajaran dan pembelajaran, aku kuatkan semangat untuk buat sekali lagi.. tak apalah kalau kali ni tak nak mekar.. kita dah cuba yg terbaik kan...??

kali ni, aku nak lebihkan overllet.. biar dia kembang setaman... pastu nak lebihkan sikit susu segar supaya tak keras macam hari tu aku buat.. pastu aku nak tambah kesabaran sikit supaya tidak membuka tudung periuk pengukus..

ni lah masalah aku bila buat kek/apam/pau sifat tak sabar ni sentiasa menghantui aku.. baru 10 minit letak, aku dah tak sabar-sabar nak bukak tengok kembang setaman atau tak... kalau kembang setaman tak apa.. terus angkat and boleh terus makan..

tapi..

kalau belum kembang setaman means belum masak lagi, kan air kukus dah meleleh terkena makanan yang dikukus tu.. dah bentan jadinya.. tapi kali ni.. HARUS..

HARUS.. HARUS

SABAR sikit jek... hehehhe

dulu masa first time buat, aku letak filling bluebery.. perggghhh..!! memang terbaik dari ladang la...! tapi bila dah letak filling kita kena kukus lama sikit.. yelah sebab dah ada filling akan memberatkan apam tu nak mekar setaman.. itu pendapat aku.. tak tahu pula pendapat tukang masak macam mana kan...?

hahahaha..

ziela...!!

cayok...!! cayokk..!

petang ni nak buat...!!

gggrrrrr....!! tak sabarnya..

kita lihat hasilnya..!!

Tiada ulasan:

LinkWithin

Eh, ada entri berkaitan rupanya..

Snag a button

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...